fredag 12 september 2014

Intresseanmälan enligt utbytesstudentmetoden

Det ramlade in en blankett för ”Intresseanmälan för uppdrag inom kommunal representation i Uppsala kommun 2014-2018 för Moderaterna”. Eventuellt borde jag förstå själv om det här är något som angår någon som står på plats 54 på kommunlistan.

Man kan i alla fall anmäla intresse för någon av 18 nämnder, 12 bolagsstyrelser, eller som nämndeman i tingsrätten. Övriga ledtrådar saknas. Undrar om det är sånt här man lär sig genom att vara med i MUF?

Ok. Jag väljer "utbytesstudentmetoden" - jag ser glad ut, gör mitt bästa, och svarar något som jag tycker verkar rimligt. ”Plan- och bygg” samt ”Idrott- och fritid” låter spännande. Jag antar att det värsta som kan hända är att någon skakar bedrövat på huvudet och raderar mejlet.

Inga kommentarer: